28. januar 2016

4 extensions (udvidelser) til Chrome

chrome, extensions, udvidelser, anbefalinger, hola, instagram, photo zoom facebook, adblock, things that made me


I dag vil jeg anbefale nogle udvidelser til Chrome, som jeg er virkelig glad for. Hvis "Google Chrome" ikke allerede er din foretrukne browser, kan jeg kun anbefale den. Alt glider som smurt. I hvert fald i Windows. Der kan være problemer med Java på en Mac, har jeg ladet mig fortælle (som når du fx skal logge ind med NemID). Anyways, det er i hvert fald min foretrukne browser. Tilbage til udvidelserne. En udvidelse er en slags app til din browser. De kan tilføjes til alle browsere. I Chrome kan du se dem ved at klikke på de tre streger (øverst til højre) >> Værktøjer >> Udvidelser - så åbnes der et nyt faneblad med en oversigt over dine udvidelser. Her kan du aktivere/deaktivere dem. Du kan også slette dem, hvis du ikke bruger dem. Som standard har Chrome ingen udvidelser installeret.




  • Den næste udvidelse er "Photo Zoom for Facebook". Photo Zoom er genial, hvis du er en flittig bruger af Facebook. Når du fører musen henover billeder i Facebook, bliver de vist i en større udgave - uden, at du skal klikke på noget. Når du fjerner musen igen, lukkes billedet automatisk. Smart! Du finder Photo Zoom for Facebook her!


  • Instagram er hér, dér og alle vegne. Og også i mine udvidelser. "Instagram for Chrome" gør, at du kan holde dig opdateret i din browser. Den er meget bedre end selve hjemmesiden. På Instragrams hjemmeside kan du kun se din startskærm og din profil. Udvidelsen opfører sig ligesom app'en på mobilen - med den undtagelse, at du ikke kan lægge billeder op. Hvis du synes, det er irriterende at glo op i højre hjørne, kan du få vist udvidelsen som et pop-up vindue i stedet. Det eneste nederen ved Instagram for Chrome er, at der er reklamer i din feed. Tjek den ud her!


  • Hvis du ikke allerede har hentet "Hola", skal du hente den nu! Den gør kort og godt, at du kan tilgå websider, som normalt har en 'landerestriktion' - såsom Netflix, FOX og MTV. Du kan altså snyde hjemmesider til at tro, at du befinder dig i USA (eller et andet land) og derved åbne op for en masse indhold, som ellers ikke er tilgængeligt for folk med en dansk IP-adresse. Du kan hente Hola her! 

chrome, extensions, udvidelser, anbefalinger, hola, instagram, photo zoom facebook, adblock, things that made me

Jeg laver snart en guide til, hvordan du kan slippe med 47 kr. om måneden for Netflix. Det er en smule omfattende, men det er det hele værd, hvis du spørger mig. Stay tuned!

  Posted in: , , , ,

Ingen kommentarer :

Send en kommentar