15. februar 2015

Seriesøndag #4: Arrested Development


Der er ikke så meget at komme efter denne søndag. Faktisk fandt jeg kun tre film, der er værd at skrive om. Derfor kombinerer jeg det lige med en omgang "seriesøndag". Håber det er okay :-) Og så får I sgu lige lidt musik i dagens anledning (virker kun på en computer - link nederst). I kan læse mere om det nederst i indlægget.



De tre film er:

//WALL-E // 10:55 // Kanal 4 //

Jeg skrev vist også om denne film i sidste uge. Lige som med "The Notebook" (jf. gårsdagens indlæg), bliver den genudsendt igen? Hvorfor bliver de samme film genudsendt hele tiden! Kan forstå det med en kanal som "TV2 Film". Nå, men den er jo stadig sød og tårevædende.

//Rebecca // 11:30 // DRK //

DR K sender igen en Hithcock-film. Ved ikke, om det er ved at blive en søndags-tradition for dem, men det er i hvert fald nice. Bliv ved med det "DR K". Bare lige send dem et par timer senere - pretty please! Filmen handler om en gift kvinde, der hjemsøges af mindet om sin mands afdøde kone. Det er ikke så mærkeligt, for Rebecca (den afdøde kone) har stadig et mærkeligt tag over "Manderlay". Manderlay er forresten navnet på den store gård i Cornwell, som parret bor på. Jeg har jo, som I nok kan huske, en pagt med mig selv om at se alle Hitchcock-filmene, så jeg vil også prøve at se "Rebecca", hvis jeg kan holde mig vågen.

//Quiz Show // 16:15 // DR2 //

Filmen er instrueret af Robert Redford, og det skulle efter signende være hans bedste film. Det siger selvfølgelig ikke så meget, men den lyder nu meget underholdende. "Quiz Show" hander om et quiz show, sjovt nok. Scenen er 1950'ernes New York, og en ung advokat opdager, at der er snyd involveret i det populære quiz show "Twenty-One: Herbert Stempel". Han starter derfor en efterforskning af to af showets deltagere; en jøde fra arbejderklassen og en patriotisk søn af en af USA's førende litterære familier. Filmen er i øvrigt baseret på en sand historie.

Quiz Show, tv-guide, anbefaling, robert redford Rebecca, tv-guide, i dit tv, anbefaling, hitchcock


Og så til 'seriesøndag'!

Der er sikkert mange af jeg, der allerede har set serien, men jeg tror også, der er en del, der ikke er kommet i gang endnu. Til Jer har jeg kun en ting at sige: "I er virkelig gået glip af noget!" "Arrested Development" er en af de sjovest serier, jeg længe har set. Jeg tror kun, den er overgået af "Modern Family". Jeg kender også en del, der synes, at Arrested Development! er sjovere.

Serien handler om den skøre Bluth-familie. I introen til hvert afsnit  er der en voice-over, hvor du bliver præsenteret for familien Bluth. Her bliver du godt introduceret til alle medlemmerne af familien, så jeg kopiere lige voice-over'en ind her:
"Meet the wildly dysfunctional Bluth family. This family was once at the height of real estate development in Orange County, California. But when the family business - the Bluth Company - goes bust, they're suddenly found penniless with their assets frozen. They move into their last remaining asset - the model home left over from their latest housing tract. Their luxury vehicles are replaced with a reminder of the family's former wealth - the stair car that accompanied their private jet. The patriarch of the family is George Bluth - he's now in prison, and loving every minute of it. His wife Lucille and daughter Lindsay are spoiled socialites who can't handle getting kicked out of family restaurants. His son Buster is in his mid 30's and lives at home. His son George Oscar Bluth is a magician who started a group to get magicians to be taken seriously - and gets kicked out when his own tricks are revealed. Lindsay is married to a man named Tobias Funke, once a psychiatrist, who decides to become an actor. The only sane member of the family - Michael Bluth, along with his son George Michael, want nothing to do with the family business. But one bizarre circumstance after another keeps Michael and George Michael from leaving their eccentric family."
Der er en masse kendte ansigter med i serien. Blandt andet Jason Bateman, Michael Cera og Portia de Rossi ... Og de spiller allesammen forrygende! Serien er fyldt med skæve karakterer, og alle familiens medlemmer har en eller anden form for brist. FX er den ene søns søn forelsket i sin kusine, datterens mand er homoseksuel uden helt selv at vide det og en af sønnerne er lettere (underdrivelse) retarderet. Jeg har kun set hele serien én gang, men jeg tror faktisk, jeg vil se den igen.  

Jeg kan ikke rose "Arrested Development" nok. Hold kæft, hvor er den sjov. Og det bedste af det hele er, at du kan se alt på Netflix. Link her! Serien hedder, BTW, "Familie på livstid" på dansk. Og et andet BTW er, at Michael Cera har ugivet et album. Vidste I det. Han er ret dygtig. Link her, og afspiller øverst i indlægget.

Ifølge BuzzFeed er der en ny sæson af Arrested Development på vej. Jeg glæder mig, og jeg håber virkelig, den bliver klar i løbet af 2015.

God søndag til jer!

Tidligere indlæg i kategorien:

Seriesøndag #3:
Seriesøndag #2:
Seriesøndag #1:




  Posted in: , , , ,

Ingen kommentarer :

Send en kommentar