25. januar 2015

Seriesøndag #1: The Mindy Project

The Mindy Project, anmeldelse, review, things that made me


Jeg løber ofte tør for 'tøseserier', og jeg er blevet for (gammel) kritisk til, at jeg gider at se "The Vampire Diaries, "Pretty Little Liars", "Teen Wolf" og hvad de ellers hedder. Derfor blev jeg lykkelig (ja, lykkelig), da jeg opdagede "The Mindy Project". Jeg kender hovedrolleindehaveren fra "The Office - US", hvor hun er pissesjov og dygtig! Jeg havde derfor høje forventninger til denne nye serie. Hun, Mindy Kalling, er både 'executive producer' og 'writer' på serien.

Kort fortalt handler den om en single karrierekvinde i New York. Intet nyt under solen her. Det er en komedieserie, så afsnittene er lidt over 20 minutter. Mindy, den single karrierekvinde, er skabet, sjov, irriterende, tøset og ja .. sådan som kvinder nu kan være. Hun har også en god portion selvironi, og det er dét, der gør, at serien holder. Ligesom i "Girls", hvor vi kan nikke genkendende til Lena Dunhams problemer, kan vi, i "The Mindy Project", også sagtens identificere os med Mindy. Og det er vel lige præcis det, jeg mangler. Jeg kan ikke længere identificere mig med high school-studerende, som forelsker sig hovedkuls i en vampyr og/eller en lærer.

The Mindy Project, anmeldelse, review, things that made me


The Mindy Project bliver sendt på "FOX" i USA. Det gør selvfølgelig, at det er en 'pæn' serie uden 'nudity' og bandeord. Det er en pusse-nusse-serie, men den prøver heller ikke at være mere end det. Den bliver båret hjem af Mindy Kallings superfede humor og af hendes 'writer-evner'. Jeg har set to sæsoner af serien, og den 3. sæson er netop gået i gang. 

Jeg synes, som I måske kan fornemme, at Mindy Kalling er meganice, så min anmeldelse er også farvet af dette. Hvis det havde været en anden, der spillede Mindy, tror jeg ikke, jeg ville synes lige så godt om den, hvis jeg skal være ærlig, og det skal jeg jo. Det er helt bestemt ikke noget mesterværk, men inden for sin genre klarer den sig altså rigtigt godt, selvom den er overfladisk og uden nogen egentlig dybde, som netop "Girls" har. Det er en tøseserie, og den er IKKE egnet for hankønsvæsener!

The Mindy Project får 4 ud af 6 stjerner fra mig. 

The Mindy Project, anmeldelse, review, things that made me The Mindy Project, anmeldelse, review, things that made me

Serien kan ikke findes på Netflix, desværre. Heller ikke den amerikanske udgave. Du kan dog se de nyeste afsnit på FOX' egen hjemmeside, hvis du har en amerikansk IP-adresse. Jeg bruger et program, der hedder Unblock-US, som kan ændre min IP. Det koster vist 10-20 kr. om måneden (der findes også en gratis version af sådanne programmer). Og ellers er der måske også andre måder at se det på ;-)

Jeg giver dig forresten en liste over 'hemmelige' Netflix-serier her, hvis du er løbet tør!

  Posted in: , ,

Ingen kommentarer :

Send en kommentar