15. januar 2015

I dit TV #4: lørdag

tv-guide, casablanca, drk
Undskyld - Casablanca bliver sendt på TV2 Charlie IKKE DR K, er for træt til at ændre det :-)

Her får i lørdagens anbefalinger. Hvis I ikke allerede har lagt mærke til det, så vil jeg virkelig anbefale jer at se "Casablanca" - hvis I da er stået op. Ingrid Berman var simpelthen så bedårende, og Humphrey Bogart var bestemt også en flot mand. Jeg forstår ikke, hvorfor DR K insisterer på at sende de gode gamle film så tidligt på dagen. Hmmm ...

Lørdag:

11:55 // TV2 Charlie // Casablanca // Hvem skulle have troet, at Charlie viser weekendens bedste film?! Men, det gør de altså. Casablanca er en gammel sort-hvid film med Bergman og Bogart. Handlingen udspiller sig I Marokko under Anden Verdenskrig. Det er en meget atypisk film om krigen, og den handler egentlig mest om gammel kærlighed. Den er smuk, underholdende og spændende, og det er en klassiker, som alle burde se. Jeg så den for nyligt, da jeg skulle slå tiden ihjel på en lang flyvetur, og den skuffede bestemt ikke. Se den! Bare gør det!

// 14:20 // TV3 Puls // The Notebook //

Har de ikke lige vist The Notebook? Er sikker på, jeg skrev om den i forrig uge. Nå, men hvis du ikke er blevet træt at den, kan du se den lørdag eftermiddag. Den er ca. lige så overvurderet som "En verden udenfor", selvom begge er rigtig gode film.

// 21:00 // TV3 Puls // Gran Torino//

Jeg har faktisk aldrig set denne film. Jeg har set traileren en del gange og grint af Clintens 'Batman-stemme'. Det lyder da helt skørt. Jeg har fået den anbefalet mange steder fra, jeg har bare aldrig lige kunne tage mig sammen til at se den. Der står andre film før den i køen, så nu giver jeg anbefalingerne videre. Så kan I jo lige fortælle, om jeg skal tage mig sammen, og se den.

// 22:20 // DR3 // Jackie Brown //

Quentin laver gode film. I kender den , og I kender ham. Jackie Brown er måske ikke hans mest anerkendte film, men det er en af mine favoritter. Jeg synes, den er helt gennemført fantastisk. Og så er soundtracket til filmen G-E-N-I-A-L-T ! Hvis du ikke allerede har set den, burde du skamme dig.

// 02:05 DRK // Det Hvide Bånd //

Jeg aner intet om denne film. Jeg har selvfølgelig læst om den og set billeder fra filmen, og den ser virkelig interessant ud. Jeg skal nok ikke se den i aften, men den skal helt, helt sikkert på listen, som I i øvrigt snart bliver præsenteret for. Filmen handler om en lille landsby i Nordtyskland i årene før Første Verdenskrig. Folk i byen begynder at dø på mystisk vis, og ingen ved, hvem der står bag, men det lader til, at børnene i landsbyen er midtpunktet for hændelserne. Uhh, den lyder creepy! Det er forresten en tysk film, så alt foregår på tysk.

// 02:45 // TV3 // John Tucker Must Die //

Ja, det er en megaplat high school-film, og ja, de er tydeligvis allesammen for gamle til at gå i high school. Mmmm, det er ham gartneren fra "Desperate Housewifes". Jep, det er Dan fra "Gossip Girl". Og du har helt ret, det er Brooke fra "One Tree Hill". Yes, Jenny McCharthy er også med. Og vent, det er da hende sangeren, Ashanti. Se den, hvis du ikke kan falde i søvn. Der er 'eyecandy' til alle typer.

Udover de omtalte film, kan du bl.a. også se:

// 21:00 // DRK // Pige Med Perleørering //

Scarlett Johanson og Colin Firth - ikke lige en kombi, man går og drømmer om! Men sød nok.

// 23:00 // TV3 Puls // Alfie //

Jude Law og damer ad libitum - Klassisk Jude.

// 23:25 // TV3 // Det hemmelighedsfulde selskab //

Sean Connery i hemmeligt selskab med Tom Sawyer, Nemo, Dorian Gray og andre kendte figurer.

// 00:30 // TV3 // The A-Team //

Hmm, er den god? Som i underholdende? Jeg aner det ikke, og serien har faktisk aldrig rigtig sagt mig noget. Jeg synes heller ikke særligt godt om Bradley Cooper. Som skuespiller, altså. Han er sikkert flink nok i virkeligheden. Jeg ved faktisk ikke, hvorfor den er med på listen.

De fire ovenstående film er ikke nogen specielt gode film, men det er alle film, jeg kunne finde på at se af ren og skær kedsomhed. Jeg har set alle, undtagen A-Team, før, og de er da fine nok. Men jeg ville nok aldrig sætte dem på af mig selv.

Nå, hvis jeg ikke har for mange tømmermænd i morgen, får I også en tv-guide til søndagens TV. God lørdag!

John Tucker Must Die, tv-guide
Jackie Brown, tv-guide
Casablanca, tv-guide
Det Hvide Bånd, tv-guide


  Posted in: , , ,

Ingen kommentarer :

Send en kommentar