12. januar 2015

Mobile Apps: 5 anbefalinger


I får her et par forslag til fede apps, I kan hente gratis. Jeg eje selv en iPhone 5, så de er kun testet på sådan en fætter. Jeg har udvalgt nogle af mine apps, som jeg går ud fra, at det ikke er alle, der kender. Nogle af jer gør nok, og så må I lige bære over med mig. Jeg er selvfølgelig også storforbruger af Instagram, Snapchat, Facebook Messenger osv. - men dem er der jo ingen grund til at anbefale.


ImageTransfer

Med denne app kan du nemt og hurtigt overføre billeder fra din mobil eller tablet til din computer - og omvendt. Så tænker du måske, at det kan du da i forvejen! Og det er også ganske rigtigt, men hvis du vil dele flere billeder på én gang, er det bare 1000 gange nemmere med denne app! I stedet for, du måske sender billederne via email, Bluetooth eller andet, uploader du billederne via app'en. Så får du et link til en hjemmeside, som du går ind på fra din computer. Her kan du downloade billederne som en samlet ZIP-fil, og du kan også uploade billeder fra computeren via hjemmesiden og sende dem til din iPhone. Smart, ikk'? Det kræver, at du er på WiFi, og computeren skal være på det samme WiFi. Hvis du ikke rigtigt ved, hvad du skal stille op med en ZIP-fil, kan du få hjælp i dette indlæg! Der er nogle begrænsninger i App'en, og den fulde app koster 19 kr. ImageTranser fås kun til iPhone og iPad, men du kan nok finde et lignende produkt til Android. 


Tricount 

Kender du det, når du er ude at spise med nogle venner, på ferie med nogle venner eller bare generelle aktiviteter, hvor der er tale om et fælles budget af en eller anden art? Så er Tricount vejen frem. Det er en app, der holder styr på budgettet for jer. Lad os finde på et eksempel, hvor du skal i sommerhus med tre venner. I køber alle sammen lidt forskelligt ind til turen, og I skal dele omkostninger ligeligt mellem jer. Du opretter derfor en Tricount, som du kalder "Sommerhus" og invitere dine venner til at deltage (gøres via app'en - der bliver sendt et link til deres e-mail, så du skal derfor kende den). Så kan I alle, forudsagt at de også har installeret Tricount, skrive jeres omkostninger ind. Herefter regner Tricount ud, hvor meget I hver især skylder hinanden. App'en gør det på den smarteste måde, hvorved I kan have færrest transaktioner mellem jer. Det er da nice! Husk at synkronisere hver gang, så I får et tidssvarende billede af økonomien. 



Skyscanner

Der findes et hav af 'travle-apps', men skyscanner er og bliver min favorit. Den er supernem og overskuelig, og vigtigst af alt, kan du søge på flybilletter i hele det land, du gerne vil rejse til. Hvis du fx gerne vil til Thailand, taster du det ind i app'en, samt længden på din ferie. Herefter kan du søge du på flybilletter overalt i Thailand, og sorter resultaterne efter pris. Det er rigtigt fedt, og det er de færreste apps, der tilbyder denne service. Ofte skal du indtaste en helt specifik by, du vil rejse til. På deres hjemmeside kan du faktisk søge på flybilletter til alle lande, så kan du se, hvor langt du fx kan komme for 2000 kr. Det eneste minus ved Skyscanner er, at de ikke samarbejder med Ryan Air! 



Dagens App

Lækker app, der giver dig en gratis app om dagen. Det er selvfølgelig ikke alle apps, der er lige relevante, men der er mulighed for at gøre nogle gode "køb". Jeg har blandt andet været heldig at få fingrene i PDF Expert (som er en ret genial app, der kan samarbejde med Google Drive og Dropbox) og Geomaster (et rigtigt sjovt og lærerigt spil om verdens geografi). De koster henholdsvis 65 og 13 kr. Dagens App er desværre også kun lavet til iPhone og iPad.



GlobeConvert

Denne app er genial at have ved hånden, når du rejser! Den kræver nemlig ikke en internetforbindelse. Den kan konvertere alt lige fra valuta til tid - og det er meget underholdende at se, hvor mange dage eller sekunder 16 uger svarer til. Jeg bruger den dog mest til det første. Jeg tror, du kan finde alle valutaer i hele verdenen i denne app. Og så kan du gemme dine favoritter. Fx DKK til Euro, så du altid har dem ved hånden, hvis du ofte rejser til lande, hvor du betaler i Euros. Det er selvfølgelig en god ide at opdatere kurserne en gang imellem, når du husker det. App'en er super brugervenlig, samtidig med, at der er masser af konverteringsmuligheder. Jeg fik den gratis gennem Dagens App. Den er stadig gratis, men det er med reklamer. Hvis du vil fjerne reklamerne koster det 7 kr. Og så er den kun lavet til iPhone og iPad, men lur mig, om du ikke kan finde en lignende app til Android.


Jeg håber, I kan bruge mine anbefalinger til noget. Og hvis I kender til en nice app, så del den meget gerne i kommentarfeltet. Ha' en god lørdag! P.S Dette indlæg er skrevet samtidig med, jeg ser filmen Tigerbrødre (som jeg skrev om i går). Det er jo en helt forfærdelig film. Stakkels små tigerunger. 

  Posted in: , , ,

Ingen kommentarer :

Send en kommentar