31. oktober 2014

TV Guide // I dit TV #5

tv-guide, i dit tv


It's like all the danish channels made a pact or something, and decided to save some money. There's really not much to write about. I've still managed to make a TV-guide for you guys, and maybe you American readers (I know you're out there, Google told me so) can get some inspiration. The movies I recommend in this post are: 

Spider-Man: He's not my favourite superhero I'll admit. But I think Maguire is kinda cute although I'm not a fan of Dunst and Franco. And in lack of better options it's still a watchable movie.  

A Few Good Men: Oh, how I love action movies from the nineties. And Cruise and Nicholson are a really nice match. I've watched this movie hundreds of time and I think I'm going to watch it again tonight. 

Hellboy 2: The Golden Army: Hellboy is a superhero I dig. He's weird, he's awkward and he has a good sense of humor. I also like Guillermo del Toro and there's actually a "Hellboy 3" in development.   

The English Patient: It's really not my kind of movie, but I know a lot of people like it so I thought I would bring it along. Ralph Fiennes was indeed a looker in his younger days.  

Sharknado: This movie is really hyped, like "The Room". I've never seen it, so maybe tonight's the night. Hmm - I've never really liked Steve Sanders. 

Spellbound: I've made a pact with myself a while ago. I have to see all of Hitchcock's movies. Since then I've watch zero of his movies. And they're showing "Spellbound" at 9 am this sunday so I think I'll have to pass. Damn!    

..................................................................................................................


Jeg tror, alle de danske kanaler har en lavet en aftale under bordet om at spare penge denne weekend. Eller også har Netflix betalt dem for at sende alle de dårlige versioner af 'superheltefilm'.
Der er én film, jeg virkelig gerne vil se - resten er lidt lala. Barrieren er derfor sat ret lavt, skal jeg hilse og sige. Nå, lad os kaste os ud i det.

Fredag

//20:00  // TV3 // Spider-Man //

Ehm.. Jeg er ikke megafan af Spider-Man. Både som film og som superhelt. Men der er ikke så meget at vælge mellem i aften, og jeg skal jo anbefale et eller andet, ikk'?. Spider-Man er da også fin underholdning. Det kunne være værre. Som, hvis de fx sendt "Hancock" bagefter! Og hvis det ikke havde været for 'Dunst'en', så var mit engagement til "Spider-Man" nok også lidt vildere. Andrew Garfield må være lykkelig over, at han fik Emma Stone. Pwetty Gal!

// 00:55 // DR2 // Den Engelske Patient //

I kender den. Jeg har set den halvt et par gange. Det er ikke lige min genre, men det er måske jeres? Og Ralph Fiennes (hvis navn heldigvis ikke må nævnes - sorry, dårlig joke) er jo en dygtig skuespiller. Han var egentlig meget pæn i sine yngre dage.

// 02:05 // TV3 // Hellboy II: The Golden Army //

Jeg kan rigtigt godt lide Guillermo del Toro. Og jeg kan rigtigt godt lide Hellboy. En atypisk, akavet superhelt. Det er lige mig. Det er lang tid siden, jeg sidst har set den, så hvis jeg har mulighed for det, skal jeg se den i aften - på trods af, den bliver sendt på TV3. Jeg tror, jeg vil lægge ud med 1'eren, den er nemlig på Netflix. Bonusinfo: Der kommer en Hellboy 3 og en Pacific Rim 2. Yay!

Lørdag

// 20:00 // TV3 //Spider-Man 2 //

Samme historie som fredag. Igen, det kunne være værre, som hvis de fx sendte "The Incredible Hulk" bagefter ... Men det kunne være værre, værre - som hvis der fx kommer en Hancock 2! WTF!

// 20:35 // TV3 Plus // A Few Good Men // Et spørgsmål om ære

"You can't handle the thruth" - En af de bedste replikker i filmhistorien, eller i hvert fald en af dem, flest kender, tror jeg da. 90'er action af høj klasse. I ved hvor meget,  jeg elsker 90'erne og action. Og de to ting sammen, så bliver det ikke bedre! Jeg skal helt sikkert gense "A Few Good Men", som jeg altid kommer til at kalde for "Men of Honnor", men det er jo en helt anden film, som også er meget underholdende. Dog fra år 2000, og så kan jeg ikke lide den lige så godt. Jo!

tv-guide, i dit tv, a few good men, et spørgsmål om ære, gif, truth, handle


// 20:45 // DR3 // Sharknado //

Jep, det er et ordspil. 'Shark' og 'tornado', og så kan I nok godt regne ud, hvad filmen drejer sig om. Selveste Steve Sanders er med, og det er en B-film på alle måder. Jeg ved ikke, om den er lige så dårlig som "The Room", men man har da lov at håbe. Den er i hvert fald blevet hypet næsten lige så meget, og det gør lidt, at jeg ikke gider at være mainstream og se den. Måske, vil jeg gøre et forsøg på det alligevel. Måske.

Søndag

// 09:05 // DRK // Troldbunden //

Det er som om, DRK har taget mit råd, om at sende Hitchcock-film senere på dagen, og pisset op og ned ad det. Kl. 09:05 på en søndag! Hvad sker der DRK?!? Jeg troede ikke mine egne øjne, så jeg dobbelttjekkede det lige med DR's egen side, og den er sgu god nok. Og så er det tilmed den eneste film, der er værd at se i TV'et på søndag. Jøsses! Og nej, jeg ser ikke "1864". Nå, men "Troldbunden" (eller "Spellbound", om du vil) er, som I nok kan regne ud, en gammel film, instrueret af Hitchcock, og som jeg så ikke kommer til at se!  //


Den engelske patient, the english patient, tv-guide, i dit tvSpider-Man, tv-guide, i dit tvHellboy 2, the golden army, tv-guide, i dit tvSharknado, tv-guide, i dit tv, Steve Sanders
tv-guide, i dit tv, spellbound, tryllebundet, hitchcock

  Posted in: , ,

Ingen kommentarer :

Send en kommentar