15. januar 2015

Throwback Thursday #6: Spellbinder

throwback thursday, spellbinder, paul, rinna, astor, things that made me

[ English recap further down ]

Lige så længe jeg kan huske, har jeg været et B-menneske. Det har sin sine fordele og ulemper, men flest ulemper, vil jeg mene. Da jeg var yngre, var der få ting, der kunne få mig tidligt ud af fjerene i weekenden. Én af dem var, når jeg havde "dates" med de seje piger fra klassen, en anden, og langt mere interessant ting, var, når TV2 sendte "Spellbinder". For hold nu op, hvor jeg elskede denne serie. Kan I huske den? Jeg var totalt forelsket i den unge Paul. Efter en hurtig 'Googleing' kan jeg konstatere, at han ikke længere er så aktiv inden for TV-verdenen. Hmphf!

"Spellbinder" er en australsk TV-produktion fra 1995. Den handler om Paul, en ung (og pæn) og almindelig dreng, der gå i skole, laver drengestreger og driller pigerne. Men da klassen en dag skal på lejrtur, går det galt for Paul. Han, og nogle andre drenge, beslutter sig for at lave en 'prank' på pigerne en aften, og før de får set sig om, er Paul pistvæk. Hvad de ikke ved er, at Paul er forsvundet ind i en parallelverden. Denne verden er fyldt med onde mennsker, overnaturlige fænomener, riddere og en masse andet gøgl. Paul skal nu prøve at finde sin vej tilbage til den rigtige verden. Men det er altså ret svært, for hvad var det lige, der skete for, at han blev suget ind i en anden verden? Hvordan åbner han døren til den virkelige verden igen? Og hvorfor er der en ond dame, der gerne vil ham til livs?

Serien findes på YouTube. Og I får lige et link til 1. sæson afsnit 1 længere nede. Der er også lavet en 2. sæson af "Spellbinder". Den er ikke lige så awesome, som den første, men stadig awesome :-) Åhh, Good times! Jeg var virkelig grædefærdig efter hvert afsnit. For så var der jo en hel uge til, næste afnist rullede over skærmen. Og man kunne aldrig være sikker på, at der blev vist et nyt asnit den efterfølgende søndag. Men 'thank god' for text-tv.

Hvis I ikke har set serien som børn, kan jeg sagtens, og næsten uden at tøve, anbefale jer at se den som voksen. Jeg er sikker på, den næsten er lige så nice. Der er selvfølgelig det dér med 'special effects' og sår'n, men sådan er det jo med TV, der er ældre en 2010 - nærmest! Kan I have en god torsdag! Jeg vender frygteligt tilbage i morgen med en anmeldelse af David Finchers nye film "Gone Girl"  Holla! //

Spellbinder: Season 1 - episode 1 - YouTube

[ As far back as I can remember, I've been a B-person. I just love to sleep. When I was younger there was only a few things that could get me out of bed in the weekend. One of them was playdates and the other, and way more important, was "Spellbinder". Do you remember that 90's tv-show? Good Times. It's about the young boy Paul and his struggles to get back to the real world. You see, he's trapped in a world parallel to one we know of. The world Paul is trapped in is full of weird things like knights, creeps and people who are up to no good. How will he ever find his way back? You can watch the whole show on YouTube. I've you haven't seen it as a child I think you'll still enjoy it as a grownup. Just beware of the 'special effects. They aren't so special anymore :-) I'll return tomorrow with a review of the new Fincher movie, "Gone Girl". Holla! ]


throwback thursday, spellbinder, paul, rinna, astor, things that made methrowback thursday, spellbinder, paul, rinna, astor, things that made methrowback thursday, spellbinder, paul, rinna, astor, things that made methrowback thursday, spellbinder, paul, rinna, astor, things that made me

  Posted in: , ,

Ingen kommentarer :

Send en kommentar