29. januar 2015

Throwback Thursday #8: Alex Kidd // Sega Master System

Alex kidd in miracle world, sega master system, blog, dansk, film, spil, serier, things that made me

Holla,

og lige et hurtigt hej. Jeg er nemlig gået i gang med Jussis nyeste bog om Afdeling Q, og den er sgu spændende og svær at lægge fra sig. Jeg er virkelig en sucker for krimier. Jeg har nærmest lige ædt 'Hypnotisøren', ved ikke, hvorfor jeg ikke har læst den før, den er jo megagod. Nå, men i dag vil jeg skrive lidt om mit yndlingsspil som barn. En af grunden til dette - altså, at det er mit yndlingsspil, er nok, at det var indbygget i min Sega Master System II. Spillet hedder 'Alex Kidd in Miracle World'.

Det er faktisk først som voksen, jeg gennemførte spillet. Shit, det er svært! Spillet udkom i Danmark i 1987. Som jeg husker det, fik jeg min Sega omkring 1992, og der var spillet stadig vildt. I spillet indtager du rollen som Alex. En cute lille dreng, som mest af alt ligner en lille abe. Alex elsker at spise burgere og lege med sin boomerang, når han da ellers kan finde den. Udover det flyver han af og til i helikopter, sejler i speedbåd og kører i en lille rød bil. Og så har en ordenligt syg højre. Den kan slå livet ud af hvad som helst - og den er mean til sten-saks-papir.

Spillet er et platformspil i 2D. Og din opgave er, at redde Alex' bror Egle fra den onde, onde Janken The Great, der har overtager herredømmet i Radaxian. Dette gør du ved at gennemføre i alt 11 levels, der er fyldt med monstre som skorpioner, fisk og ørne. Uuuuh! I slutningen af hver (næsten) level, skal du besejre en af Jankens henchmen i et spil sten-saks-papir. Undervejs i din søgen efter Alex' bror, kan du indsamle penge og objekter. Pengene kan bruge i en shop, der nogle gang er at finde i starten af en level.

Det er et supergodt spil med en god historie og et spændende plot, omend det ikke er lige så gennemført som fx plottet og historien i Nintendos Zelda-spil, men langt bedre en historien i Sonic-spillene. Jeg fortyder inderligt, at jeg, i mine vilde teenageår, solgte min Sega. Det kunne være sejt stadig at spille på den. Hvis du stadig ligger inde med din, så er her et lille trick til næsten endless 'continues'. Når du ser GAME OVER- skærmen, skal du holde op-knappe inden samtidig med, du trykker 8 gange på button two. Det koster 400 Baums (altså penge), hver gang.  

Spillet kan/kunne købes online til PlayStation, Xbox og Wii. Sidst jeg fløj med Norwegian, kunne man købe en håndholdt spillemaskine med gamle Sega-spil, og der var 'Alex Kidd in Miracle World' også på (og Golden Axe og Wonderboy og mange flere). Den var ikke specielt dyr, skulle selvfølgelig eje den, omkring 250 kr. mener jeg. Til gengæld er grafikken elendig. I kan se et billede af den på min Instagram. Link her. Og ellers, så ha' en dejlig torsdag!


Alex kidd in miracle world, sega master system, blog, dansk, film, spil, serier, things that made me Alex kidd in miracle world, sega master system, blog, dansk, film, spil, serier, things that made me
Alex kidd in miracle world, sega master system, blog, dansk, film, spil, serier, things that made me Alex kidd in miracle world, sega master system, blog, dansk, film, spil, serier, things that made me

  Posted in: , ,

Ingen kommentarer :

Send en kommentar