30. oktober 2014

Watch Out For This #1

nyheder, teaser, trailer, watch out for this, movies, exodus, the gambler, a girl walks home alone at night, Inherit vice, birdman

[ ENGLISH RECAP FURTHER DOWN ]

Vi går uden tvivl nogle spændende film i møde inden for de næste par måneder. Her får I 5 trailers til 5 film, jeg glæder mig til at se. Det er hovedsageligt actionfilm - det er nemlig dem, jeg ser flest af, men der er også lidt comedy, lidt drama og lidt horror. Den film, jeg er mest spændt på, er "Hobbitten: Femhæreslaget", som udkommer i starten af december, men mere om den en anden dag. God fornøjelse!

Exodus - 25. december DK
Instruktør: Ridley Scott
Cast: Christian Bale, Aaron Paul, Ben Kingsley

Jeg har lidt et had/kærlighedsforhold til Ridley Scott. Hold op, hvor har han lavet nogle vanvittigt fede film, men det gør også, at skuffelsen bliver fordoblet, når han bikser noget dårligt sammen. "Exodus" er en fortælling om Moses, I ved, ham dér fra "Bibelen". Man (jeg) kan mene meget om Scott, men uanset hvad, formår han (og hele holdet bag ham) at producere sindsygt flotte film. Traileren til "Exodus" er et pragteksemplar på dette.



A Girl Walks Home Alone At Night - 19. januar DK
Instruktør: Ana Lily Amirpour
Cast: Sheila Vand, Arash Marandi, Marshall Manesh

Traileren minder mig om en "Café Noir" reklame - og det er bestemt ikke en dårlig ting! Det er næsten sjovest at se traileren, når man ikke kender til handlingen i filmen. Det gjorde jeg heller ikke selv, da jeg så den første gang. Filmen ser virkelig interessant ud, og det er sådan en slag film, jeg kunne forestille mig selv at lave, hvis jeg altså blev tilbudt at lave en film en dag. Jeg er også ret pjattet med titlen på filmen.



Birdman (The Unexpected Virtue of Ignorance) - 22. januar DK
Instruktør: Alejandro Gonzáles Iñárritu
Cast: Michael Keaton, Emma Stone, Zach Galifianakis

Spændende, spændende trailer, som giver mig lyst til at se hele filmen! Alejandro er virkelig god til at fortælle historier på film. Det har han tidligere bevist i "Babel", "21 Grams" og "Biutiful". Birdman handler om en skuespiller, der tidligere i sit liv har spillet rollen som superhelten, Birdman. Det er steget ham lidt til hovedet, så da han skal være med i et Broadway stykke, bliver han nødt til at finde en løsning sit umanérligt høje ego.  



Inherit Vice - 12. februar
Instruktør: Paul Thomas Anderson
Cast: Joaquin Phoenix, Josh Brolin, Benicio Del Toro, Reese Witherspoon

Åhhh - endelig en trailer til en film, som rent faktisk ser sjov ud. Jeg ved ikke, om det bare er mig, der er svær at more, eller om der faktisk sjældent bliver lavet sjove film. Filmen ser megaplat ud (på den fede måde), og humoren er også lidt i 'onkel-genren', men når det bliver leveret på den rigtige måde, så kan alt sgu være sjovt! Jeg grinte, da jeg så traileren til "Inherit Vice", og jeg griner stadig lidt!



The Gambler - ??? (19. december US)
Instruktør: Rupert Wyatt
Cast: Mark Wahlberg, Jessica Lang, John Goodman

Jeg kan ikke finde ud af, hvornår filmen får premiere i Danmark. I Sverige får den premiere d. 1. maj, mens den i Belgien har premiere d. 14. januar, så ja, et sted i mellem 19. december - 1. maj er mit bud. Filmen er et remake af en gammel film af samme navn fra 1974.  I filmen spiller Mark Wahlberg en værre gambler, som slet ikke kan stoppe med at spille, selvom han skylder penge til højre og venstre... Det lyder måske ikke vanvittigt sindsoprivende, men jeg krydser fingre for nice action! //



[ There's a lot of new movies to look forward to. I present you with 5 of them, which I would love to see, when they're out in Denmark. I bet some of them are watchable way earlier in the US. The movie that I'm most excited to see is "The Hobbit: The Battle of Five Armies" but I'll tell you guys more about that some other time. Enjoy! ]

  Posted in: , ,

Ingen kommentarer :

Send en kommentar