1. januar 2015

Hobbitten + billeder fra min nytårsaften!

Lee Pace, The hobbit, hobbitten, femhæreslaget, anmeldelser, film

Først og fremmest rigtigt godt nytår! Jeg håber, I havde en fantastik aften i går med lige det, I måtte ønske jer. Det havde jeg i hver fald (hvis I har lyst, kan I se lidt billeder fra min aften nederst i indlægget. Kvaliteten er ret dårlig, da de blot er taget med min iPhone). Og så lad mig starte år 2015 med at sige undskyld, fordi jeg har blogget så sporadisk i december måned, den har bare været travl. Jeg lovede at blive bedre i det nye år, og det starter jo også ret godt med et indlæg på årets første dag.

Dagen i dag bliver for de flestes vedkommende tilbragt i sofaen med junk og film og serier. Jeg selv har set filmen "The Drop" med Tom Hardy, som var ret mærkeligt - Faktisk både filmen og Hardy. Jeg ved ikke, om jeg lige frem vil anbefale den. Den var ikke dårlig, men heller ikke rigtig god - bare sær. Der er dog en virkelig nuttet hund med i filmen. Årh - mit hjerte smelter lidt.

Nå, men jeg lovede jer at skrive lidt om "Hobbitten: Femhæreslaget", som jeg så for nogle uger siden. Det skal lige siges, at jeg er den type, der rigtigt godt kan lide "Ringenes Herre" - alle sammen, selvom 3'eren tager en evighed om at slutte. Jeg så dem i øvrigt i extended versions forleden. Det gør jeg aldrig igen. Tilbage til "Hobbitten". De to foregående film kunne jeg rigtig godt lide, og 1'eren er klart min favorit. Jeg elsker starten på 1'eren, hvor alle dværgene synge, selvom andre vist synes, den tager en evighed om at komme i gang. 2'eren kan jeg også godt lide og det samme med 3'eren. Filmene om Bilbo når ikke op på højde med filmene om Frodo, slet ikke! Alligevel synes jeg, at de er underholdende og flotte. Historien er god, og der er action for alle pengene.

Femhæreslaget er bestemt en Hollywood-film, ingen tvivl om det, jeg er bare draget af universet med dværge, elver, troldmænd og hobbitter. Jeg synes det er så fascinerende. Og så synes jeg, at castet til filmen er lige i øjet. Specielt elveren Tranduil, som spilles af Lee Pace. Han gør det godt - selv Orlando Bloom er til at holde ud i filmene, og meget mere elskværdig end i "Ringenes Herre". Der er selvfølgelig den der nederen kærlighedshistorier med dværgen og elveren, som bare er akavet og ikke særlig rørende, hvis I spørger mig. "Femhæreslaget" er en Hollywood eventyr-slash-action-film med gode skuespillerpræstationer og flotte effekter. Der er den obligatoriske kærlighedshistorie og de obligatoriske oneliners, men sådan er det jo med sådanne film. Forvent ikke et mesterværk af en film men en god actionfilm i eventyrsgenren, så vil I ikke blive skuffet.

Og apropos Lee Pace så har han også hovedrollen i en lidt ældre film, som jeg er helt tosset med, og som mange af en eller anden grund ikke kender. Det er filmen "The Fall", jeg snakker om, og den skal jeg nok skrive meget mere om en anden dag, for det fortjener den nemlig. Jeg var forresten også inde at se "Nightcrawler" med Jake Gyllenhaal forleden dag. Jeg ved ikke rigtigt, om jeg skriver mere om den, for den var sgu en anelse skuffende - dog var den superflot filmet.

Nå, jeg vil pleje mine tømmermænd lidt endnu, før jeg går i seng. Tror, det bliver i selskab med Harvey og Mike - jeg har nemlig ikke set tredje sæson af "Suits" endnu. Kan I have en god første januar!

nytår, outfit, nye, ootd
Sådan havde jeg valgt at se ud på årets sidste dag

nye, food, dinner, crab, krabbeklo, nytårs, menu
Vi fik en krabbeklo til forret

nye, 00:00, midnat, raketter
... Og der blev set på raketter 

nye, nytårsaften, nytår, udsigt, amager, raketter
... fra en meganice tagterasse! Vi havde en vild udsigt.

nye, nytårsaften, nytår, udsigt, amager, raketter
Rigtigt nytår, og tak fordi I læse med på min blog

  Posted in: , ,

Ingen kommentarer :

Send en kommentar